Menu Zavřeno

Proč na blogu moderuji komentáře

Aktivní čtenáři tohoto blogu si zřejmě všimli, že jejich komentáře se neobjevují okamžitě po odeslání. Důvod je jednoduchý – okolnosti mě donutily je trochu moderovat. Hned vysvětlím proč.

Agresivita na internetu bohužel stoupá. Vznikly už dokonce celé organizované a někdy i slušně placené jednotky agresivních mimoňů, kteří se sice chovají jako Sauronovi skřeti, ale sami sebe nazývají vzletně třeba „elfové“ nebo „bojovníci proti dezinformacím“. Ve skutečnosti jsou to ale jen silně frustrovaní, amorální jedinci, kteří se snaží omezit svobodný tok informací. Stejně jako to u nás dělaly davy zfanatizovaných komunistů po roce 1948 nebo třeba rozvášněná „pokroková“ mládež v Číně během kulturní revoluce.

Tihle lidé teď obchází nejen sociální sítě, ale i jakékoli místo, které je trochu viditelnější. Známější osobní blogy, webové portály, diskuzní fóra atd. Když někoho nemohou nahlašovat a zablokovat, tak alespoň spamují sekci komentářů a píší buď úplně nesmyslné komentáře psané šroubovanou češtinou (to aby vypadali inteligentně) nebo rovnou skočí na ad hominem útoky a další argumentační fauly.

Ve svém svatém zápalu nekoukají nalevo napravo a nerozpakují se v rámci boje za „sociální spravedlnost“ útočit třeba i na mojí sexuální orientaci, protože neříkám to, co má podle jejich přesvědčení říkat „utiskovaná menšina“ a musím za to být spravedlivě pranýřována. Opravdu – za posledních tak 20 let mám ABSOLUTNĚ nejhorší zkušenosti s fanatickými „sluníčkáři“. Nikdo jiný se mě nikdy nesnažil z ideologických důvodů třeba poškodit v práci, nikdo jiný mě nikdy nestalkoval, nikdo jiný mě nepřestal zdravit na chodbě kvůli mým kritickým názorům třeba na fanatiky z Antify nebo Islámu.

Pak jsou tu samozřejmě i sexuální úchylové, kteří píší do komentářů nechutnosti. A sem tam se podaří skrz mnoho ochran, které v systému mám, proniknout i nějakému robotovi. To pod články také nepatří.

Komentáře beru jako rozšíření článku. Není to prostor pro psychoterapii nestabilních jedinců ani pro překrucování toho, co je napsáno v článku nad tím. Je to místo pro doplnění informací, vyjádření názoru atd.

Osobně mám radost z každého rozumného komentáře, protože to ukazuje aktivní čtenáře. A může to být klidně i reakce nesouhlasná, ty samozřejmě zveřejňuji také. Komentáře moderuji jen proto, aby přemýšlivá a rozumná většina čtenářů tohoto blogu nemusela číst verbální exkrementy agresivní menšiny pod článkem a neměli zbytečně zkaženou náladu. Stačí, že musím takové věci číst já 🙂

Proto nezveřejním reakce jako:

„LOL!!!! Máš správně nasazenou alobalovou čepičku?!!“

„Tak co, kolik ti platí Putin, ty rusofilní píčo?“

„Paní autorka by si měla zajít na psychiatrii a brát nějaké prášky. A něco si o tom nastudovat. Jak může někdo duševně zdravý psát, že…“ (následuje série argumentačních faulů, které reagují na úplně něco jiného, než jsem napsala.)

„Jak může osoba která tvrdí ze je lesba psát takoí srački? At se odstěhuje do Ruska, ať si užije!“

A podobné láskyplné komentáře, kterými se bohužel občas musím probírat. Takže pokud chcete napsat něco takového, ani se nesnažte – zveřejněno to nebude. Také poznám, když budete pod různými jmény konverzovat sami se sebou a potvrzovat si, jaká jsem kráva. 😉

Všem ostatním naopak velmi děkuji za reakce (klidně i kritické) a samozřejmě i za případnou morální podporu. 🙂 A omlouvám se, že se vaše komentáře objeví třeba až za pár hodin – jen čekají na to, až budu mít pauzu od své normální, časově extrémně náročné práce a budu se moct věnovat údržbě blogu.

Děkuji za pochopení. A přeji krásný den! 🙂

p.s. k falešnému argumentu, proč je pro mě ok moderování diskuzí pod články nebo třeba ve Facebookové skupině o modelech vláčků, ale zlobí mě tvrdé „moderování“ na celé platformě jako celku (Facebook, YouTube, blogovací systém…) se rozepisovat nebudu, už jsem o tom psala mnohokrát. Je obří rozdíl mezi manipulováním celé platformy (ta má speciální právní status a s tím i spojené povinnosti) a moderací komentářů nebo diskuze v nějaké tematické skupině.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

35 Comments
Most Voted
Nejnovější Nejstarší
Inline Feedbacks
View all comments
wenkovan
wenkovan
14. 9. 2021 19:46

K vysvětlení celkem nic, je to Tvůj blog a Tvoje pravidla. Jenom Ti přeji, aby sis vždy uvědomovala, kde je ta hranice, kdy už mažeš bezcenný šrot a kdy to ještě je sice útočný, dost osobní a Tobě nepříjemný, ale pořád ještě alespoň částečně k věci příspěvek. BTW jsem rád, že jsem Tvůj blog objevil. P. S. Promiň, že Ti tykám. Jako omluvu uvádím, že jsem asi tak několikrát starší než Ty a kdybychom se… Číst vice »

Tom Klíčník
Tom Klíčník
15. 9. 2021 09:38

Všiml jsem si, že někteří diskutující si do autora blogu nebo videa projektují vlastní představy o světě a běda, když se autor od jejich názoru odchýlí a jde si svou cestou. To nastává mela a člověk se probírá nekonečnými grafomanskými příspěvky, případně čelí urážkám a okřikování, protože má jiný názor. A ačkoliv by se podobný styl čekal od mladých a moudrých (protože ti staří už jsou většinou úplně blbí), čím dál častěji si do komentářů… Číst vice »

LACO
LACO
Reply to  Tom Klíčník
17. 10. 2021 13:44

Potom ovšem nechápu, proč tu trpíte „diskutéra“ jménem Alex. Typický troll, který tu mlží, tapetuje, kecá voloviny a snaží se to šroubovat tak, aby to vypadalo strašně inteligentně.

vlastenec
vlastenec
15. 9. 2021 09:56

To je zřejmě reakce na včerejšího trolla, ne? Pobavilo mě, jak se dá sofistikovaně mluvit bez obsahu a argumentů. Prý na to mají politici kurzy. Odpor eurotrollů je znamením, že jim vaše psaní vadí. Jen tak dál. Platí „ukaž mi, kdo je tvůj nepřítel, a já ti povím, kdo jsi“. Řídil jsem se tím při poslední prezidentské volbě. Původně jsem nechtěl volit nikoho, ale Halalíkův oheň a síra na Zemana mě přesvědčily, že ho mám… Číst vice »

Tom Klíčník
Tom Klíčník
Reply to  vlastenec
15. 9. 2021 12:50

Kdysi jsem byl přítomen akci, na které byl nedopatřením přítomen jeden lidovecký poslanec a nečekaně byl vyzván, aby promluvil k davu. Ten pán mluvil asi pět minut a až domluvil, uvědomil jsem si, že kromě spousty slov vlastně nic neřekl.

Alex
Alex
Reply to  vlastenec
15. 9. 2021 14:03

Vlastenče, opravdu tak můj text působí. Ale uznejte, že lze těžko reagovat takřka na každou větu, se kterou nemohu souhlasit. On covid, to je strašná síla dezinformací, ať už se týkají prakticky čehokoli. Roušky, respirátory, očkování, testování – interpretace lidí na internetu, kteří to kupodivu myslí poctivě a tak, jak tomu rozumí. On když jeden biochemik sdělí, že očkování může vést k neplodnosti a jiný biochemik to s úsměvem vyvrátí, neznamená to, že oba nejsou… Číst vice »

vlastenec
vlastenec
Reply to  Alex
16. 9. 2021 08:21

V éře kovidismu vítězí ideologie a korupce nad odborností. Je třeba si zjistit, za koho daný odborník „kope“. Někdy je to známo, jindy zjišťování zabere trochu úsilí. Napoví však to, jak na něho reaguje mainstream, viz poučka o nepříteli.

Alex
Alex
Reply to  Nikola
16. 9. 2021 10:46

Zvoral jsem vákno, takže ho dám tam, kam patřá. Víte, vlastenče, právě v tom obsahu Vašich výroků je dle mého názoru ten zakopanej pes. Jistě u mezinárodního klimatického panelu vítězí ne ideologie, ale pojetí předběžné opatrnosti, které vede z nedostatku znalostí k používání hlasování stran vědeckých hypotéz stran jejich platosti. Nerozhoduje vědecky podaný důkaz. To ideologie není, jakkoli se Vaše výfoky stran vítězství ideologie pro to používá. Obdobně jako Vy použila obdobné „zjednodušení“ i MuDr… Číst vice »

Franta Jouda
Franta Jouda
Reply to  Alex
16. 9. 2021 09:15

Ono dost často člověk nemusí být odborník, aby dokázal posoudit co je pravda. Vezměme si jen denní masírku o počtech nakažených, nemocných či mrtvých zjištěných takřka magicky přesným PCR testem. Přitom si stačí dát dohromady několik všeobecně známých informací a je zcela zřejmé, že ten test sice může být 100% přesný, ale zjišťuje něco úplně jiného než je prezentováno. Aby mohl být člověk nakažený, je potřeba živý, nebo lépe řečeno aktivní vir, který pronikne do… Číst vice »

Alex
Alex
15. 9. 2021 13:05

„p.s. k falešnému argumentu, proč je pro mě ok moderování diskuzí pod články nebo třeba ve Facebookové skupině o modelech vláčků, ale zlobí mě tvrdé “moderování” na celé platformě jako celku (Facebook, YouTube, blogovací systém…) se rozepisovat nebudu, už jsem o tom psala mnohokrát. Je obří rozdíl mezi manipulováním celé platformy (ta má speciální právní status a s tím i spojené povinnosti) a moderací komentářů nebo diskuze v nějaké tematické skupině.“ Nikolo, myslím, že jsme… Číst vice »

Alex
Alex
Reply to  Alex
16. 9. 2021 10:43

Víte, vlastenče, právě v tom obsahu Vašich výroků je dle mého názoru ten zakopanej pes. Jistě u mezinárodního klimatického panelu vítězí ne ideologie, ale pojetí předběžné opatrnosti, které vede z nedostatku znalostí k používání hlasování stran vědeckých hypotéz stran jejich platosti. Nerozhoduje vědecky podaný důkaz. To ideologie není, jakkoli se Vaše výfoky stran vítězství ideologie pro to používá. Obdobně jako Vy použila obdobné „zjednodušení“ i MuDr Peková, nikoli v odborné části, které rozumí, ale stran… Číst vice »

vlastenec
vlastenec
Reply to  Alex
16. 9. 2021 16:28

Těch případů korupce a „vyšších zájmů“ v lékařství je opravdu mnoho; nejsou ojedinělé, jak se snažíte naznačovat. A děje se to přes sto let, jen v kovidové éře se to dostalo na povrch, takže mnoho lidí začíná chápat „jak to nahoře chodí“ navzdory snaze mainstreamu to zamlčovat a bagatelizovat. I kdyby klima plně ovlivňoval člověk, tak Evropa se podílí na světovém znečištění jen asi ze 13%. Pokud tedy chcete s Gretou „bojovat za klima“, musíte… Číst vice »

Alex
Alex
Reply to  vlastenec
16. 9. 2021 18:01

Zase – nedorozumění. Víte na ono shromáždění OSN, kde se ve stoje tleskalo Grétě, dorazila petice 500 vědců z oboru klimatologie, která žádala o přečtení. Varovala před způsobem, kterým se politici chtějí ubírat a před tím, jak ruku v ruce zacházejí s fakty vědci u onoho klimatického panelu s politiky ve svých společných výstupech. Nikdo nezpochybňoval přicházející klimatické změny, jen ten podíl člověka, který není kvantifikován dosud a ten nesmyslný způsob. Že vliv člověka na… Číst vice »

Ladislav
Ladislav
15. 9. 2021 16:06

Vazena pani Bornova, moc Vam fandim, Vase clanky se mi libi. Prosim nenechte se znechutit, to je jejich cil.
S uctou Vas ctenar Ladislav

heriot
heriot
16. 9. 2021 10:05

Slečno Bornová, máte pravdu, jinak to nelze. Neznám Váš blog dlouho, ale pročetl jsem si ho zpětně a musím dát opravdu palec nahoru. Na rozdíl od pana Vlka, který jeden Vás článek kritizuje s tím, že vzděláním IT rozumějící virům počítačovým rozumí i virům vnitrobuněčným (vždy mě fascinuje toto nafouklé sebevědomí nevědomých…), jsem na rozdíl od něho odborníkem v této oblasti nejen vzděláním, ale mnohaletou praxí. A musím říci, že Vaše články jsou vynikající. Máte… Číst vice »

Alex
Alex
Reply to  Nikola
16. 9. 2021 12:16

Nikolo a Heriote. Především, autorem onoho článku není vlk, ale LeoK, což je nesmírně vzdělaný cca 70-letý kantor. Nikoli ajťák. Opravdu čtete jakýkoli text opravdu pozorně? Opravdu to nic nevypovídá o tom, jak čtete jakýkoli text? Včetně těch odborníků? Víte Nikolo, ono se na Vaše články vlastně reagovat nějak konkrétně nedá. Na Vaše tvrzení, že tu jde o nějaký covidový převrat, nic takového se nekoná. A postup u nás je v zásadě adekvátní skutečným poznatkům.… Číst vice »

Johnny_Hash
Johnny_Hash
Reply to  Alex
16. 9. 2021 14:24

Heh srovnávat přístup ke „covodu“ s řízením auta jsem ještě neviděl, děkuji vaší krásnou demagogií jste mě pobavil, budu s dovolením šířit dál;) p.s. je vtipné jak se někteří lidé z alternativní scény odkopali a přes covid na mozku se začínají chovat podobně jako progresivisti vůči nimž se původně vymezovali. Inu podlehnout moralizování (a sebe tím nad ostatní povýšit) je tak lákavé a toto téma se přímo nabízí…

Alex
Alex
Reply to  Johnny_Hash
16. 9. 2021 18:52

K Vám jenom tolik, Johnnyi. Už jinde, pod článkem „Fascinující argumenty vakcinovaných“, jste to obdobně inteligentně nandal Janě Krátké: „Mno tak jste se tu ukázala jste jak jste uvědomělá, morálně vyspělá, vlaječky vyvěšujete, na schůze předpokládám také chodíte a celkově jste jasný lepšočlověk, gratuluju“ Reagoval jste tak na poctivou, slušnou a věcnou reakci na autorčin článek – jen s jiným názorem. Je zřejmé, že jste zatím nedošel k tomu, že člověk může mít jiný názor… Číst vice »

heriot
heriot
Reply to  Alex
16. 9. 2021 16:50

Pane Alexi, nechytejte za slovíčko, Dobře víte, že z toho, jak to pan LeoK o těch virech zformuloval, jasně vyplynulo, že se považuje za počítačového odborníka a tím pádem i za člověka tím rozumějícího virům, tak říkajíc přírodním… Kdybych napsal, že považujíc se být odborníkem v mikrobiologii, imunologii a virologii, logicky musím rozumět i virům počítačovým a budu Vám v tomto směru radit, jistě by jste se zasmál. Asi jako já jsem se zasmál jeho… Číst vice »

Alex
Alex
Reply to  heriot
16. 9. 2021 18:13

Heriote, nemusíte být ajťákem ani příslušným vědcem v nějakém oboru, abyste dokázal věcem porozumět. Asi se na mne budete zlobit, ale ono je to skutečně dáno tím, jak nás vybavila příroda a do jaké míry dokážeme porozumět odborníkům – skutečným odborníkům. Jak dokážete rozlišit, kdo ze sebe dělá odborníka v oblasti, kde odborníkem není, kdy nejde o spor, ale o alternativní cestu, která má oprávněnou oponenturu. MUDr Beran je skutečně velice kvalitní klimatolog, jeden z… Číst vice »

heriot
heriot
Reply to  heriot
16. 9. 2021 20:09

Pane Alexi, já nehodnotím pana LeoK, jako osobu, ale to co napsal. A tam je spousta nesrovnalostí, některé jsem uvedl, zejména tu jak si odporuje s dobou rozpadu mRNA a jejím potenciálním nebezpečím. To je jasný důkaz, že opisuje cosi odkudsi a věci nerozumí. Není jediný. Jinak samozřejmě je problém pro laiky, hodnotit kvalitu odborníků. Komu věřit ? Mnoho zájmů se protíná. U některých je to snadné, pokud popírají základní axiomy mecicíny, jako Maďar, Smejkal,… Číst vice »

Alex
Alex
Reply to  heriot
17. 9. 2021 00:24

Heriote, napíšu to takto. S tvrzením, že vakcíny jsou bezpečné, protože je schválila (podmínečně) EMA 100% -tně souhlasím, právě proto, jak probíhá výzkum a schvalovací proces stejně jako dozor výroby. Tady by to asi chtělo rozepsat, ale dá se vygooglit. Bylo by to dost dlouhé. Odkaz bych musel znovu dohledat. A díky tomu Leovu jistotu plně sdílím. Ono jde i o to, co považujete za bezpečnou vakcínu, co znamená termín bezpečná vakcína, co vyjadřuje pojem… Číst vice »

heriot
heriot
Reply to  heriot
17. 9. 2021 04:56

Pane Alexi. Informací o celé cofid aféře a působení mafie je již dost a každý si může udělat názor. Jedna věc je výzkum a vývoj, to je pouhý první krok druhá dlouhodobé testování. To nezbytný a ten zásadní krok. A třetí skutečný stav tzv. pandemie… Střednědobé a dlouhodobé možné negativní účinky nejsou testovány, tím pádem vyloučeny a už to samo o sobě by vždy bylo zásadním důvodem tyto preparáty do oběhu nepouštět, natož nasazovat tak… Číst vice »

Alex
Alex
Reply to  heriot
17. 9. 2021 14:48

Heriote, odpovím Vám to takto. Vyslovil jste znovu povícero výroků v rovině kategorických soudů, jakože v nich je obecně jasno. Stejně jako defakto v předchozích svých vstupech.. I Nikola píše články stran covidu plné jen jejích autoritativních soudů v obdobném duchu. U žádného soudu není řečeno, jak k tomu každému jednotlivému autoritativnímu tvrzení došla. Bez výjimky. Obecná zdůvodnění, třeba její stopou ve zdravotnictví nejsou zdůvodněním vůbec ničeho. Myslí snad vážně, že protože se zdravotnictvím přišla… Číst vice »

heriot
heriot
Reply to  heriot
17. 9. 2021 17:12

Ano pane Alexi vyslovil jsem pouze to v čem je jasno. Snadno si to můžete ověřit. Není snad pravda, že se vakciny dlouhodobě netestovaly ? Není snad pravda, že možnost dlouhodobých a střednědobých negativních účinků není známa ? Není snad pravda že až dosud se naopak vakcíny testovaly 10-15 a platil princip předběžné opatrnosti ? Není snad pravda, že se vakciny z hlediska možných vedlejších účinků budou vyhodnocovat až koncem roku 2023 a přesto se… Číst vice »

Alex
Alex
Reply to  heriot
17. 9. 2021 21:59

Když je jasno, tak je jasno. V pořádku. Snad jen jedna poznámka. Každý nový lék či vakcína než je schválen, probíhá na desetitisích lidech. Včetně těch stávajících léků, které mají být použity na nové nemoci než doposud. Mj i z hlediska dlouhodobých vedlejších účinků. A Vy se ptáte, kde je ten exces? A mimochodem, opravím se – profesor Beran je a právem uzbávaný jako eidemiolog, v žádném případě ho nnelze považovat za vakcionologa. A schválně… Číst vice »

heriot
heriot
Reply to  heriot
18. 9. 2021 07:33

Pane Alexi, Isoprinosin je řádně schválený lék, dlouhodobě používaný…Víc k Vašemu vymyšlenému tvrzení o „excesu“ nelze dodat…
Jinak, shrnuto, myslím, že na Vaše bezobsažná rétorická cvičení, použitelná kdykoliv a kdekoliv na cokoliv, nejlépe odpověděla Slečna Bornová o něco níže.

heriot
heriot
Reply to  Alex
16. 9. 2021 20:41

Pane Alexi, jen na okraj, co se týče výtek slečně Bornové jste tedy dost vedle. Velmi se mýlíte. Nevím co má být za profesi „evoluční imunolog“, kterou jste přiřkl Flégrovi, ale on je opravdu parazitolog a dokonce profesuru snad měl získat za výzkum Toxoplazmózy. Což je jak známo onemocnění parazitární. To je chvályhodné, toho by se měl držet a nemluvit do věcí kterým nerozumí, ale když je tak lákavé být ve světle ramp… A profesor… Číst vice »

Alex
Alex
Reply to  heriot
16. 9. 2021 23:04

Flégr se tak sám označil, a u MUDr Berana jsem četl vždy uznávaný a jeden z nejlepších našich epidemiologů. Nicméně nejspíše v těchto tvrzeních můžete mít pravdu. .Moje možná nedokonalost, chyba či omyl.. S Vaším hodnocením Flégra se částečně shodnu, byť trochu jinak. Přece jen volí trochu strašecí slovník.. Stran prof Berana je to, co tvrdíte možné. Nicméně zase jeho znalosti stran valkcín jsou poněkud jiné než třeba znalosti prof Hella, jenž se věnuje přímo… Číst vice »

Kačka
Kačka
22. 9. 2021 14:43

Přijde mi naprosto v pořádku si hlídat, kdo leze do mého domu, a diskuse na osobním blogu mi přijde v podobném duchu – proč si nechat do diskusní sekce lézt trotly 🙂 Spravuji jeden menší web a s trotly tam problémy nemíváme, protože tam neprobíráme ožehavá témata, ale občas už mi nezbylo nic jiného, než prostě mazat. To tak prostě někdy je. Jestli na mazání má právo Facebook a podobní, to nevím. Podle mě je… Číst vice »

35
0
Would love your thoughts, please comment.x